Ενωση Καταναλωτών: Δεκάδες Βολιώτες αποδέκτες emails -απάτη PDF Εκτύπωση E-mail
Αξιολόγηση Χρήστη: / 0
ΧείριστοΆριστο 
ΜΑΥΡΗ ΛΙΣΤΑ - ΠΟΙΟΙ ΠΑΡΑΝΟΜΟΥΝ
Τετάρτη, 25 Νοέμβριος 2020 20:41

Δεκάδες Βολιώτες είναι αποδέκτες των μηνυμάτων απάτης που έστησαν επιτήδειοι εκμεταλλευόμενοι την επωνυμία των ΕΛΤΑ. Οι επίδοξοι χάκερς προσπαθούν να επωφεληθούν της παραμονής των χρηστών του διαδικτύου στο σπίτι εν μέσω πανδημίας και αποστέλλουν μαζικά e-mails με το πρόσχημα ότι δεν ήταν δυνατή η παράδοση κάποιου δέματος για να αλιεύσουν τα προσωπικά δεδομένα των χρηστών ή να αποσπάσουν ποσά.

Μετά από αναφορά πολίτη για παραλαβή σχετικού μηνύματος που ζητούσε την καταβολή δασμού 2 ευρώ και 10λεπτών, ο ΤΑΧΥΔΡΟΜΟΣ απευθύνθηκε στην Ενωση Καταναλωτών Βόλου, η οποία έχει το τελευταίο διάστημα αναφορές καταναλωτών αντίστοιχου περιεχομένου και συνιστά στους χρήστες του διαδικτύου να είναι ιδιαίτερα προσεκτικοί.

Ειδικότερα, ο πρόεδρος της Ενωσης, Αλέκος Κουτσελίνης, συμβουλεύει στους χρήστες να ελέγχουν τα μηνύματα πριν τα ανοίξουν. «Αν φαίνεται κάτι περίεργο, όπως το όνομα του αποστολέα, η μετάφραση του κειμένου, κάποια στοιχεία του περιεχομένου του, ή η παραλαβή του έγινε ενώ δεν ήταν αναμενόμενη και το μήνυμα δεν αποτελεί απλή ειδοποίηση, αλλά παραπέμπει σε link, σε επισυναπτόμενα αρχεία ή ζητάει συμπλήρωση προσωπικών δεδομένων, θα πρέπει να προβληματίσει.

Οι χρήστες απαιτείται να μην το ανοίξουν, αντίθετα να το διαγράψουν από το ηλεκτρονικό τους ταχυδρομείο. Αν παρ’ ελπίδα το ανοίξουν ή κατεβάσουν κάποιο αρχείο, τότε θα πρέπει να απευθυνθούν αμέσως σε κάποιο τεχνικό για να ελέγξουν αν έχει εγκατασταθεί ιός στον υπολογιστή τους και να επιδιορθώσουν το πρόβλημα», προτρέπει.

Ο κ. Κουτσελίνης επισημαίνει ότι ποτέ κανένας φορέας δεν ζητάει τη συμπλήρωση προσωπικών δεδομένων μέσω μηνυμάτων αλλά με φυσική παρουσία του πολίτη. Σημειώνει ότι τα ηλεκτρονικά μηνύματα – απάτη συνήθως αποστέλλονται μαζικά σε χρήστες του διαδικτύου. Εκτιμά ότι δεκάδες Βολιώτες έχουν παραλάβει τα εν λόγω ψεύτικα e-mails.

Η Ενωση έχει ήδη τρεις αναφορές. Η μία αφορά σε μήνυμα είναι με τίτλο «Δεν ήταν δυνατή η παράδοση του πακέτου σας», το οποίο παραπέμπει τους χρήστες σε σύνδεσμο για να παρακολουθήσουν δήθεν την αποστολή τους και να πληρώσουν, ενώ στο κάτω μέρος του οι επιτήδειοι παρέχουν πληροφορίες για το πώς γίνεται η εξόφληση λογαριασμών όπως ΔΕΗ, ΟΤΕ, κινητή τηλεφωνία, ώστε το e-mail να φαίνεται αληθοφανές.

Το δεύτερο μήνυμα έχει τίτλο «Δεν ήταν δυνατή η παράδοση του δέματός σας», το οποίο επίσης παραπέμπει σε link για δήθεν επιβεβαίωση της αποστολής του πακέτου, ενώ ενημερώνει ψευδώς ότι τα elta.gr έχουν δικαίωμα να ζητήσουν αποζημίωση όταν το πακέτο δεν έχει παραληφθεί εντός 30 ημερών και χρεώνουν με 0,49 grd για κάθε μέρα κράτησης.

Το τρίτο μήνυμα από εταιρεία ταχυμεταφορών παραπέμπει σε κάποια επισυναπτόμενα αρχεία και έχει ανάλογο περιεχόμενο με τα προαναφερόμενα.

Ο κ. Κουτσελίνης τονίζει ότι πίσω από τα μηνύματα που παραπέμπουν σε link κρύβονται απατεώνες που αλιεύουν προσωπικά δεδομένα όπως στοιχεία καρτών, λογαριασμών ή κωδικών, ενώ στα e-mails με επισυναπτόμενα έγγραφα επιτήδειοι υποκλέπτουν προσωπικά δεδομένα του υπολογιστή ή εγκαθιστούν κακόβουλο ιό.

Να σημειωθεί ότι για το εν λόγω θέμα τα ΕΛΤΑ έσπευσαν να ενημερώσουν τους πολίτες με ανακοίνωσή τους ότι σε καμία περίπτωση δεν ζητούν εξόφληση δασμών ή τελών εκτελωνισμού με κατάθεση σε Τράπεζα ή με χρήση πιστωτικής κάρτα.

Δασμοί και τέλη, όπως επισημαίνουν, πληρώνονται αποκλειστικά κατά την παραλαβή του δέματος και με τη φυσική παρουσία του πελάτη.

 
Ένωση Καταναλωτών Βόλου